wtorek, 20 stycznia 2015

elegancka sałatka z szynką serrano, grana padano i gruszką

Dzisiaj propozycja na lekką sałatkę z ciekawymi składnikami. Wyszła bardzo wykwintna i elegancka. Słoność sera i szynki idealnie kontrastuje się z gruszką, a prażone pestki słonecznika dodają cudownego smaku. Dużym plusem jest szybkość przygotowania bo zajmuje tylko kilka minut, więc szczególnie polecam na dni, w których złapaliśmy kuchennego lenia. 





Składniki:
  • gotowy mix sałat 
  • 200 g sera grana padano
  • 5 plastrów szynki serrano
  • pół słoika pomidorów
  • 1 duża gruszka
  • garść żurawiny
  • garść słonecznika łuskanego
Dressing: 
  • 4 łyżek oliwy z oliwy
  • 2 łyżki oliwy z pomidorów suszonych
  • 1 łyżeczka miodu
  • sok z ok 1/4 cytryny
  • 1 łyżeczka octu balsamicznego
  • 1/2 łyżeczki musztardy
Sałatę dokładnie myjemy, osuszamy i przekładamy do dużej miski. Ser gran padano kroimy wedle uznania, ja użyłam do tego małego nożyka i pociągnięciami ucięłam cienkie, małe plasterki. Szynkę też kroimy lub rwiemy na małe kawałki. Dodajemy te składniki do sałaty razem z pomidorami suszonymi i garścią żurawiny. Na suchej patelni podprażamy przez około 1-2 minut pestki słonecznika, generalnie do czasu jak zaczną nabierać lekkiego brązowego koloru. Ostatnim składnikiem jest gruszka, kroimy ją razem ze skórką w kostkę, dodajemy i całą sałatkę dokładnie mieszamy.  
Jeżeli chodzi o dressing to wszystkie podane składniki umieszczamy w pustym słoiku, szczelnie zamykamy, trzepiemy do czasu połączenia się wszystkich składników i dodajemy do naszej sałatki. 

2 komentarze:

  1. Włochy to mój żywioł ! !
    UUUUUUUUUwielbiam, :) robiłam ostatnio spagetti z podobnymi składnikami

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie : http://passionatanyprice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda smakowicie ;]

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...