sobota, 7 czerwca 2014

bardziej dietetyczne brownie z fasoli z truskawkami

Wczoraj był eksperyment- Brownie z fasoli. Trochę się obawiałam, że będzie straszne, ale byłam w szoku jak spróbowałam. Fasoli nie czuć a ciasto jest prze pyszne! Długo szukałam przepisu w internecie i bazę wzięłam z bloga "Wykipiał Mi Makaron", ale oczywiście pozmieniałam trochę i co najważniejsze dodałam truskawki. Sezon na truskawki powoli się zaczął, więc korzystajmy. Lepszych zdjęć nie będzie, bo przyszli znajomi i trzeba było szybko zjeść a nie bawić się w latanie z aparatem!





Składniki: 
  • 1 puszka czerwonej fasoli
  • 3 łyżki kakao
  • 2 łyżki oliwy
  • 4 jajka 
  • 100g- cukru trzcinowego/ stewii/ ksylitolu
  • 1,5 łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 1 łyżka miodu
  • kilka daktyli
  • 50 g gorzkiej czekolady 
  • 250 g truskawek

Fasolę z puszki opłucz i odsącz z zalewy. Następnie wszystko z pierwszej części składników ( bez daktyli, czekolady, truskawek) zblęduj na gładkie ciasto. Daktyle i czekoladę pokrój na drobniutką kostkę, a truskawki na ćwiartki. Daktyle i czekoladę wrzuć do masy i przelej do foremki. Forma może być okrągła, prostokątna lub w dowolnym kształcie. Ja robiłam na okrągłej i ciasto po przelaniu sięgało mi mniej więcej do połowy blaszki. Na koniec na samą górę dodaj truskawki. Ciasto piecz około 30 minut w temperaturze około 180 stopni. 








1 komentarz:

  1. mniam... wygląda smakowicie. Jestem bardzo zaskoczona dodatkiem fasoli. Musze kiedyś wypróbować :) pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...