wtorek, 13 maja 2014

dietetyczne i zdrowe muffinki marchewkowe

Od dawna chodzi za mną jakaś zdrowa przekąska, która odciągnęłaby mnie od chęci spożycia batoników i czekoladek. Wreszcie nie musiałam ze sobą walczyć i mogłam z czystym sumieniem spożyć pyszną muffinkę :)Przepisu szukałam długo w internecie, żeby było jak najmniej cukru, ale w końcu i tak dałam go mniej niż w przepisie. Babeczki wychodzą zaskakująco dobre, zwłaszcza że nie ma w nich prawie w ogóle cukru.




Składniki:

  • 1,5 szklanki marchewki startej na małych oczkach- u mnie były to 3 duże marchewki
  • pół szklanki otrębów owsianych
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 1/4 szklanki cukru trzcinowego demerara lub jego zamienniki ( stewia, ksylitol itp.) w ilości odpowiadającej 
  • 3 jajka
  • 3 łyżki oliwy z oliwek lub innego oleju
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 2 duże łyżeczki przyprawy korzennej do piernika
  •  1 łyżeczka soli
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • zmielone orzechy włoskie 
  • suszona żurawina, płatki migdałów
  • opcjonalnie: cokolwiek chcecie wsadzić: jakieś pestki, daktyle, rodzynki, owoce goji itp. 
Z tego przepisu wyszło mi 11 średniej wielkości muffinek. Oczywiście ilość cukru zależy od was, jak chcecie żeby były słodkie to trzeba go trochę więcej nasypać. Ale skoro ma byc dietetycznie to dodałam tylko tyle. 


Marchewki zetrzeć na tarce o małych oczkach. W mikserze zmielić płatki owsiane na mąkę. Przesypać naszą mąkę do miski i dodać otręby, zmielone orzechy, cynamon, przyprawę korzenną, sól, żurawinę, sodę oczyszczoną i cukier.
Jajka i oliwę zmiksować i w osobnej misce połączyć i wymieszać z marchewką. Całość przelać do miski z suchymi składnikami i wymieszać. Ja do moich muffinek dodałam słonecznik, orzechy włoskie oraz płatki migdałowe. Uzyskane ciasto przełożyć do foremek na muffinki które należy wyłożyć papilotkami. Piec około 30-35 minut w temperaturze 180 stopni.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...