sobota, 26 kwietnia 2014

moje meksykańskie burrito

Kuchnia meksykańska to jedna z moich ulubionych i często mam na nią ochotę. Danie proste, ostre i bardzo smaczne!




Na około 5 tortilli.

Składniki: 
  • 400 g mielonego mięsa wołowego 
  • 5 tortilli - ja użyłam pełnoziarnistych, można oczywiście też samemu spróbować zrobić
  • 1 puszka pomidorów krojonych
  • 1 przecier pomidorowy
  • 1 duża cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 duża czerwona papryka
  • pół puszki kukurydzy
  • pół puszki fasoli czerwonej
  • ser żółty
  • kmin rzymski
  • przyprawa do chilli con carne *
  • sól, pieprz
  • opcjonalnie papryczka chilli


* jeśli nie jesteś w stanie dostać takiej mieszanki, doprawiać można samemu. Składa się ona głownie z chilli, sproszkowanej papryki, kminu rzymskiego, czosnku, oregano, pieprzu i soli. Osobiście ja ją uwielbiam i  zawsze dodaje do meksykańskich potraw, więc polecam kupić. Wygląda tak : link


Cebulę i czosnek pokroić w kostkę i podsmażyć na złoty kolor, dodać mięso mielone i podsmażać około 6 minut. Następnie dodać pomidory z puszki oraz dolać trochę przecieru pomidorowego, tak aby uzyskać konsystencję sosu. Dodać pokrojoną w kostkę paprykę i gotować na wolnym ogniu do czasu, aż sos będzie gęsty. Doprawić 2 łyżeczkami kminu rzymskiego oraz przyprawą do chilli con carne. Ja używam dosyć sporo tej przyprawy bo lubię gdy danie meksykańskie jest ostre i wyraziste. Gdy sos już zgęstnieje dodać odcedzoną kukurydzę oraz czerwoną fasolę. Całość doprawić do smaku solą i pieprzem. 

Na ciepłą tortille nałożyć farsz oraz dodać ser żółty, zwinąć i przysmażyć najlepiej w tosterze. Ja mam opiekacz firmy Russell Hobbs- link i jestem z niego bardzo bardzo zadowolona. Można również podgrzać w piekarniku lub na patelni grillowej, ale efekt będzie gorszy. Na koniec posypać serem żółtym. Podawać można z różnymi dipami, śmietaną, a najlepiej z sałatką z kapusty pekińskiej z sosem czosnkowym.


¡que aproveche!



     




1 komentarz:

  1. Uwielbiam <3 u mnie zawsze z sosem czosnkowym :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...