sobota, 17 maja 2014

wytrawne risotto alla Milanese z dodatkem kurczaka


Risotto to potrawa rodem z Włoch, którą wiele osób przygotowuje niepoprawnie :) Ja miałam tą okazję być na pewnym szkoleniu i tam dowiedziałam się jak powinno się je robić. Nazwa tego dania składa się z dwóch części ris czyli ryż i otto czyli osiem. Według prawidłowego przepisu, do ryżu powinno się dolewać aż 8 razy bulionu, tak aby odparował a ryż stał się miękki. Do tego risotta dodałam kurczaka, aby w daniu było coś więcej niż sam ryż, choć tradycyjne risotto alla Milanese go nie zawiera. W tym daniu białe wino i szafran dają niesamowity i bardzo wytrawny smak.




Składniki: 
  • ryż arborio 
  • filet z kurczaka
  • 1 opakowanie szafranu
  • szalotka- 1 lub 2
  • śmietana - w oryginalnym przepisie 36% ale ja dodaje często te mniej procentowe
  • bulion warzywny - 2 szklanki
  • parmezan
  • masło
  • białe wytrawne wino - 100 ml

Troszkę masłą rozpuścić w garnku, przysmarzyć szalotkę pokrojoną w drobną kostkę i dodać szafran. Do garnka wsypać ryż i zalać białym winem, tak aby go zakryć -(ilość ryżu zależy od tego ile chcecie mieć risotta, ale gdy dodacie dużo ryżu, możecie potrzebować wiecej wina i bulionu) Do garnka dolać troszkę bulionu i gotować na dużym ogniu. Gdy bulion odparuje znów trzeba go dolać  i tak łącznie 8 razy. Sprawdzajcie koło piątej dolewki czy ryż nie jest już zrobiony, bo możecie go rozgotować. Teoretycznie powinno się dolewać 8 razy, ale gdy ktoś za dużo poleje w poszczególnych dolewkach to już koło piątej dolewki ryż może być gotowy. Ja lubie gdy ryż jest al dente, ale twardość ryżu zależy od was :) Do zrobionego ryżu dodać łyżkę masła oraz 100 ml śmietany, aby kolor był słoneczny. Mój jest troszkę zbyt jasny bo polało mi się za dużo śmietany :)
Na patelni rozgrzać olej i usmażyć kurczaka pokrojonego w drobną kostkę. Gotowego kurczaka dodać do ryżu i wymieszać. Na sam koniec posypać parmezanem i gotowe :) 

 



5 komentarzy:

  1. Wygląda super :)

    Zapraszam do mnie!
    Dopiero rozpoczynam swoją przygodę z blogowaniem, ale może kiedyś znajdziesz u mnie coś ciekawego :)

    www.paczekwkuchni.blogspot.com

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojjj chodzi za mną risotto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam wypróbować, mnie osobiście strasznie smakuje :)

      Usuń
  3. mmmm winko ;) smakowite zdjęcie <3

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...