sobota, 8 listopada 2014

orientalny VegeBurger

Vegeburger to moje ostatnie odkrycie. Wiem wiem, że miliony już go uwielbiają, ale ja dopiero teraz zdecydowałam się spróbować coś innego niż to co zawszę biorę w knajpach. Kotlet z soczewicy z dodatkiem kminu rzymskiego dodaje burgerowi orientalnego smaku. Dodatki to rukola, pomidor i ser pleśniowy. Polecam wam kiedyś spróbować tę wersję, bo to według mnie to inne oblicze znanego nudnego burgera. Dodatkowo można podawać z domowymi frytkami i koniecznie piwkiem :)


 Składniki: 
na 4 vege burgery 
  • 200 gram czerwonej soczewicy
  • malutka cebula
  • czosnek
  • bułka tarta z połowy 1 ciemnej bułki*
  • oliwa z oliwek
  • sezam
  • rukola
  • ser pleśniowy typu brie
  • ser żółty 
  • pomidor
  • kmin rzymski
  • ostra papryka
  • zioła prowansalskie
  • sól, pieprz
  • 4 bułki
*myślę, że gdybym nie tarła sama tej bułki to gotowej wyszłoby około 6 łyżek. 

sos czosnkowy:
  • 1 mały jogurt naturalny
  • ząbek czosnku
  • pieprz, zioła prowansalskie
Soczewicę gotujemy w osolonej wodzie zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Czosnek przeciskamy przez praskę a cebulkę kroimy w naprawdę drobną kostkę. Po ugotowaniu soczewicy odcedzamy ją na sitku i przekładamy do miseczki. Dodajemy bułkę tartą, cebulę, czosnek, 2 łyżeczki zmielonego kminu rzymskiego, łyżeczka ostrej papryki, łyżeczka ziół prowansalskich, sól, pieprz oraz 1 łyżkę sezamu a następnie wszystko razem mieszamy. Z przygotowanej soczewicy formujemy kotlety i smażymy je z obu stron na rozgrzanej oliwie z oliwek.  Przecinamy bułki na pół, dajemy po 1 plasterku żółtego sera i zapiekamy przez chwilę w piekarniku. Następnie smarujemy bułki sosem czosnkowym (lub ketchupem) i dodajemy pozostałe składniki. 




1 komentarz:

  1. mniam! Ja też uwielbiam burgery z soczewicą, ale dotychczas tylko w knajpach je jadałam. Zobaczymy czy twój da rade! Pozdrawiam Wiolka

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...